מה חשוב לדעת על עיצוב דוכנים
בכל קניון תמצאו לצד החנויות הגדולות גם דוכנים. הדוכנים אמנם צנועים יותר מבחינת הממדים שלהם, אבל גם הם עשויים להיות רווחיים להפליא ובפרט אם משקיעים תשומת לב בעיצוב שלהם.
עיצוב דוכנים הוא שירות בעל ערך רב גם כשמדובר על דוכנים בתערוכה או כנס מקצועי, כשבמקרים אלה המטרה אינה בהכרח מקסום המכירות אלא משיכת תשומת הלב הרצויה.
הדגשים העיקריים של עיצוב דוכן בקניון
הדוכנים בקניונים שוכנים במרכזי המעברים ובהתאם הדגש העיקרי במסגרת עיצוב דוכן בקניון הוא פתיחות לחלל ב-360 מעלות – הלקוחות הפוטנציאליים יכולים להגיע מכל כיוון ועל כן חשוב ליצור גירויים מפתים בכל אזורי הדוכן, כך שהם יתבלטו לכל הכיוונים. כשמעצבים דוכנים בקניון כדאי גם לקחת בחשבון שקניונים יכולים להיות עמוסים עד מאוד וכשבני אדם רבים נמצאים סביב הדוכן הוא עלול להיעלם מן העין לעוברים ושבים ועל כן נדרשת ראות מקסימלית, מה גם שהקניון מעצם הווייתו הוא חלל עתיר גירויים וריגושים ולא קל למשוך תשומת לב במצב שכזה. המלצה חשובה אחת היא להציג את המוצרים באופן בולט כך שהם ידברו בעד עצמם וגם לשפה גרפית בעלת נוכחות משמעותית ישנה תרומה של ממש לאטרקטיביות של הדוכן.
הדגש החשוב השני של עיצוב דוכנים בקניון הוא פונקציונליות. כאמור שטחם של הדוכנים צנוע וכדי שניתן יהיה גם לאחסן כמה שיותר מוצרים, גם להציג אותם באופן מושך וגם לבצע את כל הפעולות הנדרשות במסגרת הדוכן, ובפרט את המכירות, באופן נוח, חובה להקפיד על תכנון מדויק במיוחד.
המוטיב השלישי הוא עמידות: דוכן בקניון חייב להיות בנוי מחומרי גלם חזקים ועמידים במיוחד, שכן הוא נמצא בשימוש אינטנסיבי ועקב העומס הרב בקניון, כולל הנוכחות של ילדים רבים, הוא חשוף לפגיעות לא מכוונות.
עיצוב דוכנים בתערוכות
גם עבור חברה שמשתתפת בתערוכה או בכנס מקצועי ורוצה להפעיל דוכן ההמלצה היא להשקיע תשומת לב בעיצוב הדוכן. אמנם במרבית המקרים התערוכה או הכנס מסתיימים תוך זמן קצר, שעות או ימים, אבל התועלת שבדוכן מעוצב בתערוכה או בכנס מקצועי עשויה להיות עצומה כך שההשקעה משתלמת, ובנוסף העיצוב יכול כמובן לשמש את החברה גם בתערוכות הבאות ובנסיבות נוספות.
כשהמטרה היא משיכת תשומת לב רצויה, וליתר דיוק מיתוג החברה, עיצוב דוכנים מחויב קודם כל להקרין את הערכים שאיתם מזוהה החברה, או רוצה להיות מזוהה, באמצעים גרפיים שונים. זוהי אמנות של ממש שמחייבת תשומת לב רבה לפרטים רבים, ועל כן רק אנשי מקצוע בעלי ניסיון במתן השירות הספציפי הזה יוכלו ליצור עבורכם את הדוכן האופטימלי.
באופן כללי עיצוב דוכנים בכנסים ובתערוכות חייב גם לקחת בחשבון את התנאים הסביבתיים שעליהם למעצב מן הסתם אין שליטה, ובפרט הגוונים השולטים במרחב שבו מוצב הדוכן והתאורה, וכן את אופי האירוע ואת מאפייני הקהל שייקח בו חלק ושאותו בעצם רוצים להרשים.