דירה בהנחה 2024 - כל מה שחשוב לדעת

האם משתלם לרכוש דירה בפרויקט דירה בהנחה בשנת 2024? קבלו מאיתנו נקודות למחשבה שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

דירה בהנחה - צילום מאתר משרד השיכון

על פניו, רכישת דירה במסגרת פרויקט "דירה בהנחה" של משרד השיכון יכולה להיות הזדמנות כלכלית משתלמת ולעתים תאפשר לכם לרכוש דירה במחיר הנמוך במאות אלפי שקלים ממחיר השוק. אבל לפני שאתם רצים להרשם להגרלה הקרובה – או אפילו מחליטים לממש את הודעת הזכייה שכבר קיבלתם, יש כמה גורמים שכדי לשקול. ניסינו לרכז לכם כאן בצורה פשטנית ככל האפשר רשימת יתרונות וחסרונות.

יתרונות פרויקט דירה בהנחה

מחיר מוזל: היתרון העיקרי של פרויקט "דירה בהנחה" הוא כמובן המחיר, שכן המטרה המוצהרת הוא להוזיל את מחירי הדיור לאוכלוסיות שונות, כמו זוגות צעירים, משפחות חד-הוריות, רווקים ולאחרונה גם משרתי מילואים. ההנחה על מחיר השוק יכולה להגיע לאחוזים ניכרים, ולעיתים חוסכת עשרות או מאות אלפי שקלים.

תמיכה ממשלתית: התמיכה שמעניקה המדינה דרך הפרויקט מקנה ביטחון יחסי ברכישה ומהווה מעין בטוחה נוספת, שכן מדובר בפרויקט מפוקח על ידי משרד השיכון. תנאי הרכישה מוגדרים מראש, ויש פחות מקום לאי-ודאות משפטית או כספית ביחס לרכישה מקבלן רגיל.

הזדמנות להתמקם באזורים מתפתחים: הפרויקט מתבצע לרוב באזורים מתפתחים. גם אם כיום מדובר באיזורים זולים יותר, הניסיון הנדל"ני בישראל, בעיקר בשכונות הממוקמות באיזורי הביקוש או בשוליהן, הוא שלאורך השנים השכונה והאיזור יתפתחו, והרכישה שלכם תהפוך להשקעה מוצלחת.

חסרונות פרויקט דירה בהנחה

מיקום: לא תמיד ניתן לבחור במיקום מועדף, שכן הפרויקטים לעיתים נמצאים באזורים מרוחקים או בפריפריה. עבור מי שעובד במרכז או מעוניין להישאר באזורים עם ביקוש גבוה, זו עשויה להיות בעיה. זו גם הסיבה שבחלק מהפרויקטים אחוז לא נמוך מהזוכים, מוותרים בסופו של דבר על הזכיה.

סיכוי נמוך לזכיה: פרויקטים במסגרת "דירה בהנחה" זוכים לביקוש עצום, ולעיתים קשה לזכות בהגרלה, כמובן שבעיקר בפרויקטים הממוקמים באיזורי הביקוש. במקומות אלו, גם אם תזכו, ייתכן שתיאלצו להתפשר על פרטים מסוימים כמו גודל הדירה, הכיוונים או הקומה.

המחיר הסופי: למרות שהמחיר מוזל, אסור לשכוח לעולם שמחיר הזכיה בפרויקט הוא רק העלות הראשונית. לאלה יש להוסיף תמיד את ההוצאות הנלוות שמגיעות לעשרות אלפי שקלים ויותר, כמו מיסים, שיפוצים ועוד.

דירה בהנחה השורה התחתונה

לסיכום, רכישת דירה במסגרת פרויקט "דירה בהנחה" יכולה להיות משתלמת, במיוחד למי שמוכן להתפשר במיקום וליהנות מהנחות משמעותיות. חשוב לוודא שהפרויקט מתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים לפני קבלת החלטה. לצפות במכרזים הקרובים ולהשתתף בהגרלה, כנסו לאתר דירה בהנחה של משרד השיכון - כאן

מכרז ריביות משכנתא

מכרז משכנתא חדשה או מיחזור בסיוע יועץ מקצועי

מחשבון משכנתא

המדריך לקניית הדירה

מדריך שיפוצים

הכל על דירה בהנחה

חוזה שכירות דירה

ריבית משכנתא ומחיר הדירה

כונס נכסים

מחפשים מציאות באמריקה

מעבר דירה

דירה לדוגמא - התרשמות נכונה

התרשמות נכונה מדירה ריקה

מתמודדים עם קריסת הקבלן

אורזים נכון

עיצות חשובות למשקיע המתחיל

צמוד קרקע: מדירת גן ועד קיבוץ

איך לקנות בשוק הנוכחי

נלחמים בהפקעת המגרש

כשדלת הממ"ד בולטת

חלוקת דירות

בני כמה הרוכשים?

מטרד ושמו בית ספר

ביטוח משכנתא

המחירים בצפון - אחרי המלחמה

עיצות משפטיות לפני החתימה

פנג שוואי בחדר השינה

הצבעים על פי הפנג שוואי

עוד מידע חשוב על משכנתאות

ריבית המשכנתא - מוכרת למס

האנרגיות שמסביב לבית

רוח ומים בבית

איך אוכלים את הסנדוויץ'?

הישראלים לא עוזבים את העיר

מיחזור משכנתא

על מה להתעקש לפני המשכנתה

ריצוף מחדש או הדבקה

המפרט: לדעת לפני החתימה

הבלוק מול הגבס

קרמיקה, פרקט או "המדה"

סוס טרויאני בחצר האחורית

כמה עולה דירת 3 חדרים?

האם הגיע הזמן לרכוש דירה?

תמ"א 38

הובלות

העלות של משכנתא ארוכה

כמה חסך לנו ביטול מס הבולים

המדריך למכירת הדירה

מדריך בקרת מבנים